كلينيك شنوايي سنجي و درمان وزوز گوش و سرگيجه مهرگان سمعك كلينيك شنوايي سنجي و درمان وزوز گوش و سرگيجه مهرگان سمعك .

كلينيك شنوايي سنجي و درمان وزوز گوش و سرگيجه مهرگان سمعك

خريد سمعك دولتي يا خريد سمعك ارزان

 

خريد سمعك دولتي يا خريد سمعك ارزان

خريد سمعك دولتي يا خريد سمعك ارزان با توجه به اينكه با نرخ داخلي محاسبه مي‌شود؛ كاهش قيمت فاحشي با نمونه آن در بازار آزاد دارد. به طوري كه برخي از افراد كه مي‌خواهند سمعك خود را از طريق دوستان خود در خارج از كشور تهيه كنند؛ پشيمان مي‌شوند. چرا كه قيمت سمعك، حدود 2 الي 3 برابر برآورد مي‌شود. سمعك­ هايي كه امروزه در كلينيك و مراكز معتبر با نام سمعك دولتي در اختيار افراد قرار مي‌گيرد؛ با ارز دولتي وارد مي‌شود. به همين علت قيمت آن سالانه تغيير چنداني نمي‌كند.
چه مدل سمعك‌هايي با ارز دولتي وارد مي‌شوند؟

آلمان: زيمنس، هانساتون، ركستون، A&M
دانمارك: اتيكن، ويدكس، اينترتون، ريساند
سوئيس: برنافن، فوناك
آمريكا: بلتون، استاركي

سمعك از مهم‌ترين ابزار پزشكي وارداتي محسوب مي‌شود. انواع سمعك­هايي كه توسط دولت فراهم مي­شوند از 4 كشور دانمارك، آلمان، آمريكا و سوئيس هستند كه كيفيت مناسبي دارند. افراد مي‌توانند زمان خريد سمعك در دولت، با توجه به تجويز پزشك معالج خود، از سمعك­هاي مجهز به به‌روزترين تكنولوژي­هاي دنيا، همچون سمعك­هاي هوشمند يا ديجيتال پيشرفته بهره­ مند شوند. در ادامه به برندهاي معتبر سمعك­هاي وارداتي از كشورهاي مختلف اشاره شده است.

اين برندها از چهار كشور نام‌برده‌شده با ارز دولتي وارد مي‌شوند و در اختيار مصرف­كنندگان با قيمت و كيفيت مناسب قرار مي‌گيرند.

هزينه خريد سمعك دولتي
بسته به مدل و نوع سمعك، قيمت آن متفاوت است. از آنجايي كه معمولا سمعك­هاي خارجي در داخل كشور مورد استفاده قرار مي‌گيرند؛ هزينه خريد و تهيه آنها به نرخ جهاني براي بسياري از بيماران سنگين است. ازاين­رو دولت ايران؛ آنها را مطابق با ارز داخلي به فروش مي‌رساند كه هزينه بسيار كمتري را در برمي‌گيرد.

طرح خريد سمعك در دولت كمك شاياني به بيماران بخش شنوايي مي‌كند. چرا كه بسياري از افراد به دليل هزينه بالايي كه براي فراهم كردن سمعك نياز دارند؛ از تهيه آن و روند درمان خود منصرف مي‌شوند. به همين علت اكثر بيماران در زمان مراجعه به كلينيك­هاي شنوايي­ سنجي، به دنبال شرايط و نحوه خريد سمعك دولتي هستند تا بتوانند با هزينه كمتري آن را تهيه كنند.
شرايط و نحوه خريد سمعك دولتي چگونه است؟براي اينكه افراد بتوانند سمعك دولتي تهيه كنند؛ نيازمند ارائه مداركي هستند تا واجد شرايط دريافت سمعك باشند. بنابراين اگر قصد تهيه و خريد سمعك دولتي را داريد يا آن را به صورت آزاد تهيه كرده و به دنبال دريافت هزينه آن از بيمه هستيد؛ بايد با فراهم كردن مدارك زير، به واحدهاي مربوطه مراجعه كنيد.

تست شنوايي­ سنجي تاييد شده توسط پزشك متخصص
ارائه نتيجه تست شنوايي
دريافت گواهي از پزشك متخصص گوش، حلق و بيني
داشتن فاكتور معتبر خريد سمعك
نسخه پزشك متخصص شنوايي در دفترچه بيمه درماني به همراه مهر و امضا، تاريخ و كارت گارانتي و فاكتور معتبر سمعك
داشتن گارانتي بين­ المللي سمعك
تعرفه بيمه ­هاي خصوصي و دولتي خريد سمعك
تمامي بخش­هاي خصوصي يا دولتي كه مربوط به بيمه هستند، در يك بازه زماني به مدت هر پنج يا ده سال، تنها يك بار به پرداخت بخشي از هزينه­ هاي تهيه سمعك اقدام مي‌كنند. به همين علت شما مي‌توانيد بهترين سمعك را با توجه به نياز خود، با كمك بيمه سمعك با پرداخت هزينه كمتر تهيه كنيد.

سمعك يكي از مهم­ترين كالاهاي پزشكي است. تعرفه بيمه ­هاي مختلف براي تهيه اين ابزار حرفه­اي متفاوت و حتي در برخي موارد به نوع و مدل آن بستگي دارد. اينكه بيمه­ ها چه بخشي از هزينه­ هاي خريد سمعك دولتي را پوشش مي‌دهند؛ به نوع قرارداد دفاتر بيمه و قيمت سمعك وابسته است.

به‌عنوان مثال برخي بيمه­ ها براي كمك هزينه، سقف مشخصي را در نظر مي‌گيرند؛ اگر قيمت سمعك انتخابي شما زير اين محدوده معين شده باشد؛ به احتمال زياد بيمه تمام هزينه خريد سمعك را به كاربران خود پرداخت مي‌كند. در صورتي كه قيمت سمعك بيش از حد مشخص شده باشد، معمولا افراد مي‌توانند همان حداكثر مبلغ تعيين شده را براي كمك خريد سمعك از بيمه دريافت كنند.


برچسب: خريد سمعك دولتي يا خريد سمعك ارزان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۵:۵۱ توسط:حيدري موضوع: سمعك نظرات (0)

خريد سمعك

تجويز سمعك وانتخاب بهترين سمعك

در گذشته، سمعك‌هاي آنالوگ حجيم بودند و فقط مي‌توانستند تغييرات اساسي را در صداهاي دريافتي انجام دهند – مانند افزايش كلي صدا يا تقويت صداهاي باس.

سمعك ديجيتال : اين سمعك هاي مدرن صدا را با دقت بيشتري شكل مي دهند تا با كم شنوايي شما مطابقت داشته باشد. آنها مي توانند نويز را فيلتر كنند تا به شما در درك بهتر صداهاي روزمره كمك كنند و بسيار كوچكتر و محتاطانه تر از سمعك هاي قديمي هستند.

تقريباً تمام سمعك‌هاي امروزي ديجيتال هستند و امروزه آنقدر تنوع وجود دارد كه تشخيص نوع سمعك براي انتخاب سخت است.


يافتن سمعك مناسب براي شما
سبك مناسب سمعك براي هر فرد كاملا متفاوت است. توجه به اين نكته مهم است كه بسته به سبك فردي و سطح كمك شنوايي مورد نياز از سمعك شما، نوع/شكل سمعك مورد نياز ممكن است متفاوت باشد.

داشتن يك سمعك متناسب با نيازهاي شما كه به راحتي در گوش قرار مي گيرد، مهمترين بخش يك رابطه سالم بين شما و سمعك است.

هر سبكي كه انتخاب مي كنيد، تناسب خوب در گوش ضروري است زيرا اجازه مي دهد تا صدا به داخل گوش منتقل شود بدون اينكه صداي تقويت شده اي به بيرون نشت كند كه منجر به بازخورد (سوت زدن) مي شود.

ما اين راهنما را گردآوري كرده ايم تا انواع مختلف سمعك هاي مدرن را توضيح دهيم تا انتخاب شما را كمي آسان تر كنيم.


سبك هاي مختلف سمعك
دو نوع اصلي سمعك وجود دارد: آنهايي كه پشت گوش قرار مي گيرند (همچنين به عنوان سبك تناسب باز شناخته مي شوند) و سمعك هاي داخل گوش.

گيرنده در كانال (RIC)

اگر در بينايي يا مهارت خود مشكلي داريد، ممكن است دستگاه هاي شنوايي پشت گوش را راحت تر در دست بگيريد. يك متخصص شنوايي به ​​شما كمك مي كند تا در قرار ملاقات خود سبكي را انتخاب كنيد كه به بهترين وجه با شنوايي و سبك زندگي شما مطابقت دارد.

 

پشت گوش (BTE)

اين سمعك داراي يك كيف كوچك است كه پشت گوش قرار مي گيرد. كيس حاوي ميكروفون و آمپلي فاير است. يك سيم سيگنال هاي الكتريكي را به بلندگوي كه در داخل گوش قرار مي گيرد هدايت مي كند، جايي كه صدا توليد مي كند.

 

در گوش (ITE)

كمك هاي BTE مشابه كمك هاي RIC هستند با اين تفاوت كه بلندگو داخل گوش نيست. در عوض، بلندگو در جعبه پشت گوش قرار دارد و صدا به داخل يك لوله پلاستيكي منتقل مي‌شود. لوله پلاستيكي صدا را به داخل گوش منتقل مي كند. اين سمعك در NHS موجود است.

 

كاملا در كانال و تناسب فوري (CIC)

اگر به گوش كسي نگاه كنيد، يك ناحيه فرو رفته به شكل كاسه خواهيد ديد. به اين ميگن كونكا. كمك‌هاي داخل گوش، ميكروفون، تقويت‌كننده و بلندگو را در پوسته‌اي قرار مي‌دهند كه در داخل مخزن و كانال گوش قرار مي‌گيرد.

 

نامرئي در كانال (IIC)

افرادي كه به دنبال چيزي كوچكتر هستند ممكن است از كمك هاي كامل در كانال گوش (CIC) استفاده كنند كه فقط مجراي گوش را پر مي كند.

اگر مستقيماً به دهانه مجراي گوش فرد نگاه كنيد، ممكن است ديده شوند، اما در غير اين صورت قابل توجه نيستند. اين وسايل كمكي مخروط گوش خارجي را پر نمي كنند.

 



كوچكترين سمعك ها عميقاً در مجراي گوش قرار مي گيرند. آنها معمولا رنگ تيره تري دارند به طوري كه به راحتي ديده نمي شوند و محتاط ترين نوع سمعك موجود هستند.
كدام نوع سمعك راحت تر است؟

سمعك‌هاي RIC و BTE اغلب راحت‌ترين سمعك‌ها در نظر گرفته مي‌شوند، زيرا هر گونه احساس انسداد را به حداقل مي‌رسانند و فرستنده‌هاي كوچك صدايشان تنها عنصري است كه در گوش قرار مي‌گيرد.

پيشرفت‌هاي ما در فناوري به اين معني است كه حتي عينك‌ي هايي كه عينك مي‌زنند از تناسب راحت لذت مي‌برند.

IIC ها نيز بسيار راحت در نظر گرفته مي شوند زيرا كاملاً در كانال قرار مي گيرند. مانند تمام سمعك هاي سفارشي، آنها دقيقاً متناسب با فرد استفاده كننده ساخته شده اند.

با اولين استفاده، ممكن است احساس “انسداد” گوش وجود داشته باشد اما كمتر از يك ITE. با گذشت زمان، اين آگاهي از سمعك با عادت كردن فرد به سمعك كاهش مي يابد.


ويژگي هاي سمعك ديجيتال
هنگامي كه شما و شنوايي شناستان سمعك هاي خود را انتخاب مي كنيد، مهم است كه در مورد نحوه استفاده از آنها براي بهبود شنوايي و كيفيت زندگي خود فكر كنيد.

اگر كسي هستيد كه از موسيقي يا تماشاي تلويزيون لذت مي‌بريد، ممكن است سمعكي كه داراي اتصال بلوتوث است بهترين گزينه براي شما باشد. يا اگر عاشق موقعيت‌هاي اجتماعي و مكالمات هستيد، ممكن است سمعكي را در نظر بگيريد كه از فناوري فيلتر صدا ممتاز بهره مي‌برد.
برنامه‌ها و سمعك‌هاي مجهز به بلوتوث

سمعك‌هاي امروزي مي‌توانند مستقيماً به بسياري از تلفن‌هاي همراه، تلويزيون و ساير دستگاه‌هاي صوتي سازگار با بلوتوث متصل شوند، بنابراين مي‌توانيد از صداي واضحي كه مستقيماً به گوش خود پخش مي‌شود، لذت ببريد.

يك برنامه در گوشي هوشمند شما مي تواند آن را به يك مركز كنترل تبديل كند كه در آن مي توانيد تنظيمات سمعك خود را تغيير دهيد و عمر باتري خود را بررسي كنيد.

درباره اپليكيشن هاي سمعك بيشتر بدانيد
اگر تلفن هوشمند نداريد، همچنان مي توانيد تنظيمات شنوايي خود را به راحتي با استفاده از يك كنترل از راه دور بي سيم كنترل كنيد. اين با بسياري از سمعك هاي مدرن موجود است، به سادگي از شنوايي شناس سمعك خود راهنمايي بخواهيد.
باطري هاي قابل شارژ

باتري هاي قابل شارژ جايگزيني سازگار با محيط زيست براي باتري هاي سمعك يكبار مصرف هستند. بسياري از مردم دوست دارند كه هر شب سمعك خود را شارژ كنند. سمعك هاي شارژي نيز مشكل تعويض باتري هاي كوچك و بي دردسر سمعك را از بين مي برند.


تكنولوژي فيلتر صدا

سمعك ها در سطوح فناوري از پايه تا درجه يك عرضه مي شوند. قسمت بيروني سمعك تغيير نمي كند، اما ممكن است تكنولوژي آن متفاوت باشد. سمعك‌هايي با فناوري پيشرفته‌تر داراي تراشه‌هاي رايانه‌اي تعبيه‌شده در آنها هستند كه ويژگي‌هاي بيشتري را ارائه مي‌كنند. سمعك‌هاي ممتاز پيچيده‌ترين برنامه‌ها را براي كمك به شنيدن بهتر در نويز پس‌زمينه ارائه مي‌كنند. اين ويژگي‌ها ممكن است براي شما مهم باشند اگر سبك زندگي فعالي داشته باشيد.


دستگاه هاي شنوايي تخصصي

همچنين دستگاه هاي شنوايي تخصصي وجود دارد كه براي افرادي با شرايط خاص يا پيشرفته تر كار مي كند.

سمعك هاي طولاني مدت در مجراي گوش قرار مي گيرند و براي چندين هفته در يك زمان استفاده مي شوند. آنها برداشته شده و توسط متخصص شنوايي جايگزين مي شوند.
CROS

اين سيستم‌هاي سمعك زماني تجويز مي‌شوند كه فردي يك گوش نزديك به نرمال و يك گوش كم شنوايي شديد تا عميق داشته باشد (كم شنوايي يك طرفه). ميكروفوني كه در سمت ضعيف‌تر استفاده مي‌شود، صدا را به گيرنده‌اي كه روي گوش خوب قرار مي‌گيرد منتقل مي‌كند. گيرنده صدا را به گوش خوب مي فرستد.
BI-CROS

سيستم‌هاي سمعك Bi-CROS شبيه به سيستم‌هاي شنوايي CROS هستند، با اين تفاوت كه گوش بهتر نيز كمي كاهش شنوايي دارد. دستگاه روي گوش با شنوايي ضعيف تر صداها را تقويت مي كند تا افت شنوايي را قبل از انتقال صدا به گوش بهتر جبران كند.


كاشت حلزون حلزون

اينها دستگاه هاي جراحي هستند كه در گوش داخلي افرادي كه كم شنوايي شديد تا عميق دارند قرار داده مي شود. هنگامي كه فردي دچار كم شنوايي شديدتر است، سمعك هاي سنتي ممكن است به اندازه كافي خوب كار نكنند، بنابراين ممكن است كاشت حلزون در نظر گرفته شود.


نمودار سنجش شنوايي به منظور تجويز سمعك

نمودار شنوايي به منظور سنجش شنوايي كاربرد دارد،نمودار شنوايي نموداري است كه ميزان شنوايي قابل استفاده فرد و نيز ميزان كم شنوايي او در هر گوش را نشان ميدهد. اعداد موجود در بالاي نمودار، در بازه 125 تا 8000 هستند. اين اعداد، به فركانس ها يا همان تن هاي مختلف صدا اشاره دارند.
فركانس، برحسب ميزان سيكل در ثانيه يا هرتز بيان مي شود. هر چه فركانس بيشتر باشد، زيري صدا بيشتر است. براي نمونه، فركانس 250 هرتز (Hz)، تن صوتي چكيدن از شير آب است، درحاليكه ميزان طنين پرفركانس تلفن، در حدود 8000 هرتز است.
خريد سمعك
بلندي صدا، برحسب واحدي به نام دسيبل اندازه گيري ميشود. صفر دسيبل (0 dB)، به معني “بي صدايي” نيست. بلكه مربوط به صداي بسيار آرام است. سطح بلندي صداي گفتار، حدود 65 دسيبل است و 125 دسيبل، بسيار بسيار بلند است – به بلندي صداي هواپيماي جت كه از زمين بلند شده و شما در فاصله 25 متري آن باشيد. اعدادي كه در دو طرف نمودار آمده است، سطح شنيداري برحسب دسيبل است.(شنوايي سنجي)

در حين آزمون شنوايي، متخصص شنوايي شناسي، اصوات را با فركانسهاي مختلف بطور مداوم پخش مي كند. آهسته ترين صدايي كه فرد ميتواند در هر فركانس بشنود بر روي نمودار شنوايي برحسب فركانس و شدت آن، علامتگذاري مي شود. كه به آن “آستانه شنوايي” ميگويند.

سمعك در كرج

نمودار شنوايي شما “تصويري” از قدرت شنوايي تان است. اين نمودار نشان مي دهد قدرت شنوايي شما، چقدر با سطح نرمال تفاوت دارد و درصورت وجود كم شنوايي ، مشكل از كجاست. كم شنوايي، انواع و درجات مختلف دارد. متخصصان، بسته به اينكه كدام بخش از گوش آسيب ديده باشد در كل آن را به چهار نوع اصلي تقسيم ميكنند : كم شنوايي انتقالي، كم شنوايي حسي-عصبي، كم شنوايي آميخته و كم شنوايي عصبي.
يك شنوايي شناس يا متخصص شنوايي مي تواند به شما كمك كند تا تشخيص دهيد كه آيا كم شنوايي داريد يا خير. با توجه به شدت و ميزان ناشنوايي، راهكار مناسب را پيشنهاد مي كنند.

 

انتخاب سمعك مناسب براي شما

كارشناسان شنوايي ما اينجا هستند تا شما را در تمام مراحل سفر به سمت شنوايي بهتر راهنمايي كنند – تست شنوايي خود را همين امروز رزرو كنيد.

در عين حال، مي توانيد در مركز شنوايي سنجي مهرگان سمعك درباره انواع مختلف كم شنوايي بيشتر بخوانيد.


برچسب: خريد سمعك در كرج،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۷:۰۹ توسط:حيدري موضوع: سمعك نظرات (0)